sobota, 7 maja 2016

Magiczny portfel - zapomniana zabawka z dzieciństwa - zrób to sam

Jakiś czas temu, na zagranicznej stronie zobaczyłam "magiczny" portfel i jak go zrobić. Przypomniało mi to, że jak byłam mała miałam podobną zabawkę.
Dzisiaj chcę się podzielić tym, jak zrobić coś takiego.

Potrzebujemy:

 kartka z bloku technicznego i kolorowy papier,

 wstążka, taśma podwójnie klejąca lub klej

 linijka, ołówek, nożczki.

Jak teraz po kolei zrobić taką zabawkę:

 z bloku technicznego wycinamy cztery prostokąty o wmiarach 10/7 cm - wielkość może być inna

kolorowy papier docinamy do bazy z bloku technicznego i przyklejamy

 z wstązki tniemy cztery paski, u mnie ok. 16cm

 teraz nasze tasiemki układamy tak, jak na zdjęciu

 odwracamy i podklejamy z jednej strony

 i drugiej strony

 znowu odwracamy i układamy tak jak to widać na zdjęciu

 po odwróceniu tak to wygląda

 teraz przyklejamy pozostałe tasiemki, lekko naciągając

 po przyklejeniu znowu odwracamy i sprawdzamy, czy nie mamy luzów na wstążce

 jeżeli wszystko jest w porządku, przyklejamy znowy prostokąty  bloku techicznego, aby ukryć sposób przyklejenia wstążek

 i na koniec ozdabiamy kolorowym papierem i nasz portfel jest gotowy.

Jak działa nasz portfel i na czym polega jego "magiczność"?

 otwieramy potrfel

 pod paski z jednej strony wskładamy jakiś płaski przedmiot - u mnie etykieka od jakiegoś ciucha

 i zamykamy

 tutaj zamknięty portfel

 i otwieramy z drugiej strony

 i okazuje się, że etykieta jest po drugiej stronie.

I tak można cały czas. Dziecko będzie zachwycone.

Koszty:
- kartka z bloku technicznego - blok techniczny 10 kartek 1,5zł w Kauflandzie
- kolorowy papier - 0,5 zł - można użyć jakikolwiek papier, wcinankę, gazetę, czy nawet zostawić sam blok techniczny
- wstążka - 2,5zł za 1m.b. w pasmanterii, możemy użyć kawałek sznurka lub innej tasiemki.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz