środa, 25 marca 2015

Notes na lodówkę - zrób to sam

Czy wasza lodówka wygląda, jak choinka obwieszona niezliczonymi magnesami?
Czy ten widok jest wam znajomy?

zdjęcie z sieci
Moja lodówka swojego czasu wyglądała podobnie. Ale czyszczenie jej z tymi wszystkimi magnesami przyprawiało mnie o zawrót głowy. A po odnowieniu lodówki postanowiłam je całkowicie ściągnąć. Zostały mi jednak magnesy. Miałam nadzieję, że sie do czegoś przydadzą.
No i się przydały.
Podczas sprzątania kuchni, po raz kolejny przełożyłam notes, w którym zawsze zapisywałam, gdy zaczynało mi czegoś w kuchni brakować. Postanowiłam, że zrobię sobie notes, który powieszę na lodówce. I wykorzystam do tego, oczywiście magnesy, które mi zostały.
Tak wygląda mój notes:



Po zrobieniu dla mamy nowych pojemników do przechowywania pomyślałm, że zrobie jej do kompletu podobny notes na lodówkę.

Co było mi potrzebne?

 kawałek tekturki, ołówek, nożyczki, klej, linijka


 resztki okleiny, można też użyć jakiegokolwiek kolorowego papieru, bibuły, tapety, 

 magnesy na lodówkę (ja wykorzystałam stare magnesy, które były dostępne z różńymi produktami spozywczymi)

 notes z katreczkami

 kawałek wstążki


Jak zrobić notes krok po kroku?

 najpierw mierzymy nasz notes; mój ma 7,5cm na 7,5cm

 następnie odmierzamy wielkość naszej tekturki, która będzie bazą notesu; ja odmierzyłam 10cm na 10cm

 docinamy tekturkę do odpiowiedniego rozmiaru

 następnie odmierzamy wielkość naszej oleiny, oczywiście z odpowiednim zapasem, i docinamy do odmierzonych wielkości

 przyklejam tekturkę i obcinam rogi, aby ładnie wykończyć rogi

 przyklejamy nadmier od tyłu

 ze wstążki odcinamy kawałek i robimy małą pętelkę, w której potem będzie umieszczony długopis i przyklejamy ją od tyłu naszego notesu

 wykańczamy tył kawałkiem okleiny

 dopasowujemy magnesy do wielkości notesu i obficie smarując klejem przyklejamy od tyłu

 pamiętamy, aby klej smarować na kolorowej stronie magnesu

 tak wygląda mój noes już po przyklejeniu wszystkich magnesów

 tak wygląda przód naszj bazy notesowej

 na koniec obficie smarujemy klejem tył notesu z karteczkami i przyklejamy go do bazy


A tak wygląda już gotowy notes:

 



Tutaj z dołączonym długopisem:



Tak prezentuje się na mojej lodówce:

 Nie bardzo odróżnia się od tła, ponieważ jest taki sam wzór

 Dlatego to zdjęcie zrobione jest na dolnych drzwiczkach od lodówki, gdzie lepiej widać wzór.

A teraz koszty:
  • okleina - to resztki po poprzednich projektach
  • tekturka - też resztki z jakiś prac
  • kawałek wstążki - zawsze jakiś znajdzie się w domu
  • notes z karteczkami - kupiony na jakiejś wyprzedaży za 2zł; dostępne są w każdym hipermarkecie na dziale z artykułami biurowymi, w każdej księgarni, czy sklepie papierniczym, cena od 2zł do nawet 15zł za sztukę
  • magnesy - często są dodatkiem do różnych produktów spożywczych, zwłaszcza tych dla dzieci; moje jak widać na zdjęciach wyżej, są z jakś jogurtów, czy zupek, kupione dawno, dawno temu

Myślę, że mama będzie zadowolona z kompletu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz