czwartek, 26 marca 2015

Czosnkowa oliwa z oliwek - zrób to sam

Do świąt wielkanocnych zostło już coraz mniej czasu. Sklepy kuszą różnego rodzaju specjałami, produktami i dekoracjami. Dzisiaj, tak się złożyło, że skończyłam wcześniej pracę, zamiast moknąć na przystanku czekając na autobus, zaszliśmy do "owadziego" sklepu. Czego to oni nie oferują? A jakie tanie? Wyselekcjonowane i specjalnie dla klientów tego sklepu.
No i pooglądalam sobie te specjały. Szczególną uwagę zwróciłam na smakową oliwę z oliwek. Oliwę z oliwek często używam w swojej kuchni i chciałam spróbować czegoś innego w smaku. Wzięłam do ręki tę butelczynę. Pomieści w sobie zawartość jednej szklanki (250ml). Czosnku brak (na tę padł mój wybór), a cena trzy razy wyższa, niż cena w jakiej ja kupuję swoją oliwę i to za dużo większe opakowanie.
Jadąc do domu autobusem mój mózg zaczął bardzo intensywnie pracować. Oliwę z oliwek w domu mam - prawie cała butelka. Czosnek w domu mam - i to duuużo. Sama zrobię smakową oliwę z oliwek. Problemem było tylko w czym ja to zrobię. Ale i na to znalazł się sposób.

Zatem jak to zrobić?

Bierzemy:

 kilka ząbków czosnku - ja wzięłam prawie dwie nieduże główki

 oliwa z oliwek

 słoik z zakrętką, butelkę lub inne naczynie, w którym będziemy trzymać naszą oliwę (myślę, że butelka w jakimś ciekawym kształcie będzie się nadawała idealnie, a przy okazji będzie ozdobą naszej kuchni) - ja znalazłam wysoki, wąski słoik po oliwkach. chciałam jak najszybciej zrobić swoją smakową oliwę i dlatego nie odmoczyłam naklejki

 Do naszego naczynia wrzucamy obrany z łupin czosnek

 i zalewamy oliwą z oliwek. Zakręcamy i odstawiamy w ciemne, chłodne miejsce na około tydzień. 


I to wszystko.
Zamiast czosnku można użyć papryczek chili, gałązek świeżego rozmarynu, tymianku, lubczyku, bazylii, czy innych świeżych ziół. Taką oliwę z oliwek używamy głównie do sałatek, ale można też i do smażenia, czy też jako dodatek do mięs.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz