niedziela, 21 grudnia 2014

Ozdoby choinkowe z suchej porcelany - zrób to sam

 W tym roku mocno zastaniawiałam się nad zrobieniem ozdób choinkowych z masy solnej. Mam kilka gwiazdek właśnie z masy solnej ozdobionej dekupażem, które dostałam od Geny. Inne pomysły i mało wolnego czasu sprawiły, że zaniechałam tego pomysłu. Jednak kilka dni temu trafiłam na bloga, gdzie były ozdoby zrobione z suchej porcelany. Pomyślałam czemu nie wypróbować tego sposobu.

Masę na suchą porcelanę zrobiłam według przepisu znalezionego tutaj.

 Masę rozwałkowałam na grubość ok. 0,5 cm. Kształty wycinałam foremkami do ciastek. 

 Cała moja kolekcja ozbób z suchej porcelany schnie na parapecie.

 Dziurki zrobiłam patyczkiem do szaszłyków zaraz po wycięciu kształtów. I wszystko pozostawiłam do wyschnięcia.

 Jak już wszystko było prawie suche pomalowałam swoje ozdoby farbkami: choinki na zielono, zaś serduszka na czerwono. Gwiazdki postanowiłam zostawić takie jakie były, białe.

 Później stwierdziłam, że mogą być złote. I pomalowałam je na ten właśnie kolor. Znowu wszystko trzeba było zostawić do wyschnięcia. Następnie pomalować z drugiej strony. No i znowu schnięcie.

 Na koniec przywiązałam sznureczki, na których powieszę ozdoby na choince. Na zdjęciach widać ciemniejsze plamy - niestety byłam niecierpliwa i zawieszki jeszcze dobrze nie wyschły. Ale nie przeszkadzało mi to, aby zawisły już na choince.

 A tak prezentują się moje zawieszki już na choince.

Koszt wykonania tych ozdób nie kosztowało mnie ani złotówki. Materiały miałam w domu. Niektóre materiały zostały zastąpione innymi o podobnych właściwościach: skrobię kukurydzianą zastąpiłam ziemniaczaną, zaś wikol klejem magik. Klej magik to nie wikol, który jest bardziej płynny, dlatego do masy musiałam dodać też odrobinę wody. Pomimo tego, eksperyment z suchą porcelaną uważam, za udany.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz