niedziela, 23 listopada 2014

Choinka z wytłoczki po jajkach - zrób to sam

Do świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze trochę czasu, aby wykonać własnoręczne ozdoby, czy na choinkę, czy naszego domu. W zeszłym roku mój dom zdobiły takie filcowe choinki:


W tym roku postanowiłam zrobić jakąś inną świąteczną ozdobę.
I tym razem zrobiłam coś takiego:


Jest to tylko jedna z choineczek, jakie zrobiłam.
Zrobienie jej jest proste. Można ją zrobić razem z dzieckiem. A co najważniejsze jej wykonanie prawie nic nie kosztuje.

A zatem co potrzebujemy do jej zrobienia:

 Puste wytłoczki po jajkach,

 zielona farba; ja wykorzystałam biała farbę emulsyjną do ścian, która została po remoncie i zielony pigment; farbę wymieszałam z pigmentem, aby uzyskać odpowiedni dla mnie kolor; można użyć dowolnej farby w każdym kolorze, który nam będzie odpowiadał

klej i nożyczki;  ja użyłam kleju na gorąco ze względu na jego szybkość wiązania,

 ozdoby, którymi chcemy ozdobić naszą choinkę: ja użyłam gwiazdkowych spinaczy do papieru; po rozprostowaniu kawałka drutu będzie zdobić czubek choinki; oraz kolorowe metaliczne koraliki

 Z wytłoczki wycinamy stożki, tak jak to widać na zdjęciu. Z jednej wytłoczki uzyskujemy dwa takie stożki. Ilość stożków zależy od ilości pięter choinki oraz od tego ile chcemy takich choinek stworzyć. Ja potrzebowałam 12 stożków na trzy czteropiętrowe choinki.

 Każdy stożek malujemy z zewnątrz i wewnątrz na zielono (lub inny wybrany przez nas kolor).

 Czekamy, aż farba wyschnie.

  Pierwszy stożek ustawiamy przed sobą.

 Kolejny stożek smarujemy od środka klejem,

 i nakładamy na ten pierwszy, tak jak to widać na zdjęciu. Tak postępujemy ze wszystkimi stożkami.

 Tak wygląda nasza "surowa" choinka.

 Ze spinacza do papieru w kształcie gwiazdki odgięłam kawałek druta i wbiłam w czubek chionki. Zabezpieczyłam ją oczywiście klejem, aby nie wypadła.

 Do każdej "gałązki" przykleiłam po jednym koraliku

 A tak prezentuje się gotowa choinka.

 W tle kolejne choinki czekją na swoje ozdoby.

Koszty wykonania:
- jedyny zakup, jaki zrobiłam to kupno pigmentu w sklepie budowlanym - 5zł
- wszystko inne miałam w domu

Zatem należy zebrać wszystkie materiały i do pracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz