piątek, 10 października 2014

Musujące kule do kąpieli - zrób to sam

Już od dawna podobają mi się musujące kule do kąpieli. Chciałam je wypróbować. (A czemu nie?)





Najtańsze w swojej ofercie ma Biedronka, ok. 4zł za jedną sztukę. Chociaż dzisiaj widziałam promocję w Kauflandzie i były po ok.3zł. Do tego są one dostępne w różnych kształtach, zależnie od sezonu (na Wielkanoc były dostępne w kształcie jajka, czy babeczki). Ale sknera we mnie powiedziała, że to drogo jak na jedną przyjemność. Dlatego zaczęłam szukać, czy tego cuda nie da się zrobić samemu. Przecież to nie może być trudne, a tym bardziej drogie. 

No i udało się. Zalazłam przepis. 

Co potrzebujemy:
 

  • Sypki kwasek cytrynowy,
  • sodę oczyszczoną,
  • ulubiony olejek zapachowy,
  • oliwkę dla dzieci / oliwę z oliwek / balsam do ciała
Ilość składników zależy od tego ile chcemy kul uzyskać. 
Proporcja kwasku do sody jest taka: kwasku dajemy o połowę mniej niż sody.
Do kul możemy jeszcze dodać: suszone kwiaty, zioła, barwnik, zmieloną kawę, wosk pszczeli, miód i wszystko inne co może byż przyjemne dla naszego ciała.


 Potrzebjemy jeszcze miskę, łyżkę, foremki do kostek lodu lub coś innego w czym uformujemy kształt "kul"

 Do miski wsypujemy sodę oczyszczonę i połowę tej ilości kwasku cytrynowego i razem mieszamy. 

 wkraplamy kilka kropli olejku zapachowego (u mnie różany)

 Powoli wlewamy oliwę z oliwek, balsam do ciała lub oliwkę dla dzieci. Dajemy tyle aby można było uformować to co chcemy. 

 Konsystencja powinna przypominać mokry piasek nad morzem. Mikstura może nam lekko musować, ale nie przejmujmy się tym - to jest normalne. Na tym etapie dodajemy różne dodatki jeśli chcemy je dodać. Ja tego nie robię.

 Do foremki do kostek lodu przekładamy naszą masę i mocno ugniatamy. Możemy formować kule i układać na papierze pergaminowym.

 Lub tak jak na tym zdjęciu formować za pomocą foremek do ciasteczek.

Uformowane kule zostawiamy na ok. dobę, aby dobrze wyschły. 

 Tak wyglądają po wyschnięciu.



Następnie przekładamy do szczelnego pojemnika. Do Kąpieli dajemy 2-3 kule - zależnie od ich wielkości.


 Tak prezentują się moje pierwsze "kule". Kule nie chciały się formować. Użyłam więc papilotek i foremek do muffinek. Kule są duże i nie za ładne. Spełniają jednak swoją rolę.

Gotowe kule, ładnie zapakowane mogą być świetnym prezentem.





Koszty: 
  • soda oczyszczona ok 5 zł za kilogram, 
  • kwasek ctrynowy ok.5 zł za kilogram
  • oliwa z oliwek ok 12zł za butelkę 0,7l
  • olejek zapachowy do 8zł za 12ml
Koszt jedej kuli zrobionej domowym sposobem to ok. 50 gr.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz