czwartek, 27 lutego 2014

Oponki - obowiązek na Tłusty Czwartek

Dzisiaj mamy Tłusty Czwartek. W ten dzień obowiązkiem jest zjedzenie chociażby jednego pączka.
Ja na dzisiejszy dzień zaplanowałam zrobienie oponek. Było to jeszcze o tyle ważne, że Małż już od dawna miał na nie ochotę. Mnie nie bardzo chciało się je robic. Ale dzisiaj zrobiłam.
Zrobienie ich nie jest trudne, ani skomplikowane. Zatem co potrzebujemy:

  • pół kilograma mąki
  • pół kilograma twarogu
  • 3 jaja
  • cukier waniliowy
  • 5 łyżek cukru
  • pół kostki margaryny
  • łyżeczka sody oczyszczonej
Ze wszystkich skłądników zagniatamy miękkie ciasto. Rozwałkowujemy na grubośc ok. 0,5 cm i wykrawamy szklanką krążki. W środku krążków kieliszkiem wykrawamy dziurkę. Smażymy w głębokim oleju. Osączamy z nadmiaru tłuszczu i posypujemy cukrem pudrem.
Dobra rada: Najpierw zróbmy z całego ciasta nasze oponki, a dopiero później wszystko smażymy. Smażenie odbywa się bardzo szybko.
Niektórzy wykrojone ciasto z dziurek przerabiają na oponki. Ja tego nie robię i smażę je osobno. 

A oto efekt godziny pracy w kuchni:

oponki
dziurki
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz