środa, 19 lutego 2014

Odświeżacz powietrza - znowu

Już jakiś czas temu, w Biedronce, zauważyłam wodne odświeżacze powietrza. Super piękne, z żelowymi kuleczkami w środku dla ozdoby, delikatny zapach. Po prostu cud malina. Nic, tylko brac i kupowac. Sięgnęłam po butelkę. Po zobaczeniu ceny odstawiłam z powrotem. Cena ok. 7zł odstraszyła. Jednak po obejściu marketu wróciłam do tego odświeżacza. Nie aby go kupic, lecz żeby zobaczyc jego skład. A tam nic, czego nie miałabym w domu.
Zatem dzisiaj odtworzyłam to cudo.
Potrzebujemy:
  •  sodę oczyszczoną
  • wodę
  • butelkę ze spryskiwaczem
  • kuleczki żelowe
  • olejek zapachowy.
Do butelki wlewamy dwie szklanki wody. Dodajemy łyżkę sody oczyszczonej, kilkanaście kuleczek żelowych (zależy ile ich chcemy miec w butelce), 10 - 20 kropli ulubionego olejku zapachowego. Całośc energicznie mieszamy, aby soda sie rozpuściła.
A tak wygląda mój odświeżacz

Przed każdym użyciem należy butelką wstrząsnąc, ponieważ olejek nie rozpuszcza się w wodzie.
Koszt 2-3zł. 
Sodę mam zawsze w domu. W sklepie potrójne opakowanie to koszt ok.3 zł. Olejek zapachowy też mam w domu. W sklepie 7zł, za 12 ml. Kuleczki żelowe można było kupic w Biedronce za 4zł - mam zrobiony mały zapasik. Butelka ze spryskiwaczem została po myciu okien. Jeśli jej nie mamy, to kupmy np. najtańszy płyn do okien; wykorzystajmy go i zostanie nam butelka.


5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam neutralizatora zapachu https://neutralizatoryzapachu.pl i nie muszę sięgać po żadne alternatywy. Jestem z niego bardzo zadowolony, ponieważ bardzo skutecznie usuwa brzydki zapach tam gdzie chcę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba każdy z nas lubi oddychać czystym powietrzem i wcale mnie to nie dziwi bo ja także. Sama mam u siebie w domu oczyszczacz powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/ który idealnie filtruje brzydkie powietrze i ja czuję znaczną różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie jest mieć w naszych pomieszczeniach zdrowe powietrze gdyż znacznie lepiej nam się wtedy przecież oddycha. Tak samo fajnym rozwiązaniem jest nawilżacz powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza który moim zdaniem działa idealnie kiedy mamy w pomieszczeniu zbyt suche powietrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. w przypadku alergii oczyszczacz powietrza jest naprawdę potrzebny. choć i tak mogą pojawić się dolegliwości np. zapalenie spojówek i w razie gdyby tak się stało to odsyłam na stronę dbam o oczy gdzie można doczytać jak postępować w takim wypadku

    OdpowiedzUsuń