wtorek, 15 października 2013

Sposób na dynię

Ja także ostatni weekend przeszalałam z dynią, tylko w większym rozmiarze.


Wydrążyłam pestki, obrałam ze skórki (zwykłą obieraczką do warzyw). Wrzuciłam pokrojony miąższ do garnka i zagotowałam, tak ze 40 minut. Powstała gorąca masa, rozdrobniona tłuczkiem do ziemniaków utworzyła puree. Szybko do słoików, zakręcić i gotowe.
Myślę, ze z resztek dyni według przepisu April też by się dało to zrobić, tym bardziej, ze po upieczeniu dynia jest bardzo miękka, jak ugotowane jabłko.
Z takiej masy można zrobić multum potraw, ja robiłam ciasto i zupę dyniową - pycha.

Zupa-krem z dyni - przepis:
pół kostki masła, porcja rosołu lub kostka rosołowa + 200 ml wody
200 ml słodkiej śmietanki lub mleka z 2 łyżeczkami cukru
półlitrowy słoik puree z dyni (czyli chyba tak z pół kilo dyni świeżej)
pieprz, sól
pół łyżeczki gałki muszkatołowej
pietruszka (świeża lub suszona)
2 ząbki czosnku

Wrzucić składniki do garnka, zagotować, przetrzeć blenderem czy czymś w tym guście i już, Wrażenia smakowe jak dla mnie ciekawe. W dodatku mając już w słoikach gotowe puree, zrobienie takiego kremu zajmuje 5 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz