poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Żurek owsiany

Razem z Małżem uwielbiamy żurek. Niestety w sklepach ciężko trafić na dobry zakwas. Ostatni, jaki kupiłam nadawał się tylko do wylania, a i tak śmierdziało w całym domu kilka dni.
Niedawno, szperając w sieci znalazłam przepis na żurek z płatków owsianych. Przepis jest prosty.

Szklankę płatków owsianych zalewamy litrem ciepłej wody, dodajemy kilka ząbków czosnku, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pięć dni. Codziennie należy zamieszać. Ta ilość wystarcza na 3 litrowy garnek gotowej zupy.

Postanowiłam spróbować. Kiedyś usiłowałam zrobić zakwas z mąki żytniej, ale nie wyszedł. Płatki owsiane są tanie i zawsze obecne w mojej kuchni.
Nastawiłam płatki na pięć dni. Szóstego ugotowałam żurek i wyszedł wspaniały. Delikatnie kwasowy, pachnący czosnkiem, gęsty. Rodzina nie mogła się nim najeść i co chwilę brali dokładkę.
Zatem przybył mi do kolekcji nowy przepis, który jest tani i często będzie wykorzystywany.


1 komentarz:

  1. Czy płatki rozpadną się przez te 5 dni,czy później trzeba je przecedzić?

    OdpowiedzUsuń