piątek, 29 marca 2013

Rozmowa z partnerem

Niedawno byłam świadkiem sprzeczki znajomych o jakiś zakup, który był zrobiony bez zgody obydwojga. I tak sobie pomyślałam, jak ważne jest porozumienie między partnerami w kwestiach finansowych.
Mój Małż wszystkie pieniądze daje mi, ale wszystkie decyzje finansowe są podejmowane wspólnie. Nie ma rozgraniczenia na pieniądze "twoje - moje". Są one wspólne, chociaż posiadamy dwa konta bankowe.
Sfera finansowa jest jedną z najważniejszych w małżeństwie, a za razem najbardziej drażliwa. Jeszcze bardziej drażliwa staje się, gdy pomiędzy zarobkami jest duża różnica, a partnerzy nie są ze sobą zgodni.
Znam pary, u których funkcjonuje podział pieniędzy. Takie małżeństwa muszą często ze sobą rozmawiać o finansach i podejmować wspólne decyzje finansowe. Brak porozumienia może prowadzić do sprzeczek i kłótni. Powoduje frustrację u obojga partnerów. Pieniądze są drugą, po zdradzie, najczęstszą przyczyną rozwodów. Raczej brak porozumienia w kwestiach finansowych. Pieniądze same w sobie nie są ani dobre, ani złe. To nasz stosunek do pieniędzy ma znaczenie, jak są one wykorzystywane i czy potrafimy o nich rozmawiać z drugą osobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz