niedziela, 14 maja 2017

Malowanie starych trampków - zrób to sam

Wiosna zaczęła w końcu pokazywać swoje prawdziwe, ciepłe oblicze. Czas wyciągnąć z zakamarków szafy lżejsze buty. Ja wyciągnęłam swoje kremowe trampki.

 tak prezentowały się w zeszłym roku

Teraz niestety nie są już takie ładne:






Pomimo prania i czyszczenia pozostały przebarwienia i ślady użytkowania. Jednakże nie są one, aż tak zniszczone, aby je wyrzucić. Postanowiłam trochę je odmienić - a dokładniej zmienić ich kolor na ciemniejszy, który trochę ukryje te ślady.

Aby to zrobić potrzebowałam:

 farby do tkanin w ulubionym kolorze, pędzla (dwóch - mały i duży) i suszarkę do włosów


Jak postępowałm z malowaniem:

 najpierw wyjęłam sznurowadła, następnie dobrze wyczyściłam gumowe brzegi i nosek

 następnie cienkim pędzelkiem pomalowałam brzegi butów i dookoła oczek - gdy niechcący wyjechałam z malowaniem na oczko lub gumę natychmiast wycierałam ślady mokrą chusteczką dla niemowląt

 później pomalowałam język,

 a na koniec całą resztę trampek. Gdy farba wyschła suszarką do włosów suszyłam dokładnie każdy but, aby utrwalić farbę. Nawlekłam nowe sznurowadła i tadaaaam:

moje nowe - stare trampki.

Koszt tej operacji niewielki:

- farba do tkanin - 12zł - kupiona w Empkiu.

I ciagle mogę sie cieszyć ze swoich starych trampek, tylko w nowym kolorze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz