niedziela, 26 czerwca 2016

Wisząca ramka z patyczków po lodach - zrób to sam

Lubię ozdabiać ściany zdjęciami. Aby umieścić zdjęcie na ścianie potrzebna jest ramka. Na ścianach mam różne ramki - zwykle kupione. Tym razem postanowiłam zrobić ramkę sama z patyczków po lodach.
Patyczki zebrała dla mnie mama i nie kosztowało mnie to nic.

Co zatem potrzebowałam do sworzenia swojej ramki:
- kilka patyczków po lodach;
- dwa kolory farby akrykowej - jedna ciemna, druga jasna
- preparat do spękań,
- sznurek jutowy
- klej na gorąco i klej magik
- pędzel

Jak teraz wykonać taką ramkę:

 klejem smarowałam patyczki i skleiłam ze sobą po trzy sztuki, w sumie zrobiłąm tak trzy pary

 aby klej dobrze związał na sklejone patyczki założyłam spinacze do papieru

 gdy klej wysechł dołożyłam jesze trzy pary patyczków i stworzyłam ramki, wszystko skejałam klejem Magik

 tak wyglądają moje trzy ramki, które będę jeszcze ozdabiać

 najpierw ramki pomalowałam czarną farbą akrylową i zosawiłam do wyschnięcia

 następnie nałożyłam preparat do spękań i znowu poczekałąm aż wyschnie

 i znowu malowanie - tym razem jasną farbą, aby efekt spękań był bardziej widoczny i znowu czekamy, aż farba wyschnie.

 następnie wzięłam jutowy sznurek i robiąc krzyżyki na łaczeniach ramek połączyłam wszystkie trzy ramki ze sobą

 tak wygląda góra ramki - sznurek tworzy od razu pętelkę do zawieszenia. Aby sznurek dobrze trzymał się na łączeniach używałam kleju na gorąco

 a tak wygląda już gotowa ramka. Pozostało tylko wkleić zdjęcia.

 Do swojej ramki użyłam preperatu do spękań, dlatego też potrzebowałam dwóch kolorów farby, aby uzyskać ten efekt. Nie jest to konieczne i wystarczy jeden ulubiony kolor. Możemy też każdy z patyczków pomalować na inny kolor.

Koszty - 0zł - znowu wykorzystałam materiały, które już miałam w domu.
Jeśli byłaby potrzeba kupienia materiałów to najdrożej kosztuje preparat do spękań (w Empiku ok. 17zł), ale jak pisałam wcześniej nie jest on niezbędny, aby osiągnąć zadowalający efekt. Patyczki możemy pomalować jakąkolwiek farbą, jaką mamy pod ręką - farby plakatowe, akwarelowe, w spreyu, flamastrem, farba do ścian. Sznurek też może być jaki znajdziemy w domu - naet warkoczyk spleciony z włóczki, muliny, kordonka. Patyczki można kupić w Empiku - kosztują ok. 5zł, ale też możemy się przejść po sklepach spożywczych i wziąć z każdego po kilka patyczków (zwracając uwagę na to, czy patyczki są jednakowej wielkości). Możemy też pójść do apteki i kupić patyczki laryngologiczne (koszt też coś ok. 5zł). Są one zazwyczaj dłuższe i grubsze, od tych do lodów i lepiej sprawdzą sie w roli ramki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz