niedziela, 22 maja 2016

Zdjęcie w słoiku - prezent na Dzień Matki - zrób to sam

Do Dnia Matki zostało zaledwie kilka dni. Dzisiaj moja kolejna propozycja na prezent z tej okazji.
Wykonanie zajmuje dosłownie chwilkę - pod warunkiem, że mamy w domu zdjęcie, które chcemy wyeksponować.

Aby zrobić ten oryginalny prezent potrzebujemy:

 słoik z zakrętką, ja wykorzystałam słoik po kawie

 olej - taką ilość, jaką ma pojemność słoik

 zdjęcie - moje zdjęcie zostało niewykorzystane do albumu z zeszłorocznego urlopu

 suszone kwiaty lub inne dodatki - ja użyłam palmy wielkanocnej, którą poczochrały koty.

Wykonanie dekoracji jest banalnie proste:

 najpierw odmoczyłam naklejkę ze słoika

 słoik wytarłam do sucha

 wlewam olej, nie do końca, aby można było ułożyć dekorację

 wkładamy do środka zdjęcie

 od tyłu zdjęcia włożyłam kilka gałązek od palmy, jeżeli jest potrzeba uzupełniamy olejem pod sam gwint

 zamykamy słoik i ozdoba gotowa

 ja uznałam, że jeszcze mi czegoś brakuje i odcięłam kilka sznurków od starego paska

 i obwiązałam nimi gwint słoika  - i teraz moja dekoracja jest gotowa

 tak się prezentuje w salonie


 tutaj włożyłam do świecznika

 jak nie chcę widzieć zdjęcia to odwracam i mam kompozycję z kwiatów, lub trawy.

Czas na koszty:

- słoik 0zł - został mi po wypiciu kawy, w prawie każdym domu znajdzie sie jakikolwiek słoik
- ok szklanki oleju 0,6zł - olej możemy kupić najtańszy 3l kosztuje ok.12zł
- zdjęcie 0zł - ja wykorzystałam zdjęcie które mi zostało po zrobieniu albumu z zeszłorocznych wakacji - wywołanie jednego zdjęcia to koszt o 0,29zł do 1zł
- suszona trawa lub kwiaty 0zł - idziemy na łąkę lub pod blok (gdy nie jest jeszcze skoszona trawa) i zbieramy kilka łodyg i suszymy w domu, lub tak jak ja wykorzystał starą palmę wielkanocną, którą poszarpały mi koty

Zatem koszt jest niewielki, a efekt niesamowity.

Tak zrobione zdjęcie może być też prezentem także na inne okazje (trzeba tylko odpowiednio zabezpieczyć taki prezent - mój słoik ma taki gwint, że olej z niego wycieka).
O zdjęcia nie musimy się martwić, gdyż papier fotograficzny dobrze znosi kontakt z olejem i innymi tłuszczami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz