piątek, 22 kwietnia 2016

Korkowe podkładki pod kubki - zrób to sam - prezent na Dzień Matki

Korka zrobić nie potrafię. Jednakże zmienić szaro-bure korkowe podkładki pod kubki potrafię zmienić.
Mam w domu kolekcję różnych podkładek pod kubki.
Na zdjęci poniżej tylko ich niewielki przykład:


Moja ciocia, pod kubki daje haftowane przez siebie serwetki.

Za miesiąc mamy Dzień Matki i szukałam dla swojej mamy czegoś, co jednocześnie byłoby dla niej ozdobą, ale i przydatne. Początkowo chciałam jej dać ozdobioną przeze mnie podkładkę pod gorące garnki, ale gdy buszowałam pomiędzy półkami Pepco wpadł mi do głowy inny pomysł. Pomyślałam o korkowych podkładkach pod kubki. Owszem ma w domu kilka takich podkładek, ale nie są one zbyt ciekawe. Zatem kupiłam w Pepco korkowe podkładki pod kubki. W Kik'u dokupiłam korkowe podkładki pod garnki i ozdobiłam je decoupażem, tworząc orginalny komplet.

Co potrzebowałam?

 korkowe podkładki,

 farba akrykowa do drewna - użyłam w kolorze kości słoniowej

 kuwetkę i wałek do farby do drewna,

 resztki farbki akrylowej do podkolorowania obrazka,

 klej wikolowy do drewna - za radą mamy sąsiadki, zamiast specjalistycznego kleju i lakieru do decoupag'u,

 no i oczywiście serwetka z wybranym przez nas motywem.

Jak po kolei przekształcić zwykłe podkładki w ozdobę?

 najpierw dwa razy pomalowałam wszystkie podkładki farbą akrylową do drewna



 gdy podkładki schły po drugim malowaniu przygotowałąm odpowiedni motyw z serwetki

 rozrzedzonym wikolem przykleiłam motyw do podkładek



 gdy klej wysechł farbką akrylową podkolorowałam obrazki i zostawiłam do wyschnięcia

 na koniec każdą podkładkę zabezpieczyłam trzema warstwami rozrzedzonego wikolu


 i moje podkładki są już gotowe

 zostało tylko zapakować, przewiązać wstążką i dać mamie w prezencie.

Ile to kosztowało?
Jeżeli wezmę pod uwagę, że część materiałów miałam w domu, to koszty jakie poniosłam to niecałe 10zł.
  • korkowe podkładki pod kubki - 3zł w Pepco
  • korkowe podkładki pod kubki - 4zł w Kik'u
  • klej wikol - 2zł w Kauflandzie
  • serwetki -3,5zł za opakowanie w Leclerku, ja użyłam tylko dwóch serwetek
  • farba akrylowa do drewna - 0zł, mam ją od prawie roku, kupiona w Castoramie ok. 25zł za 0,5l puszkę
  • farbka akrylowa - 0zł została mi po malowaniu obrazów,które dostałam pod choinkę
Mam nadzieję, że mamie się spodobają. 

Podkładek kupiłam więcej i myślę, że dla siebie sprawię podobne.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz