niedziela, 12 kwietnia 2015

Szkatułka na biżuterię z pudełka po czekoladkach - zrób to sam

Pamiętacie to pudełko?



Pisałam o nim na początku marca. Jest to pudełko po czekoladkach, które dostałam od pracodawcy z okazji Dnia Kobiet.

W święta otworzyłam pudełko, aby zjeść czekoladki. I okazało się, że pudełko ma fajne szufladki.


Postanowiłam, żę przerobię je na szkatułkę na biżuterię, która jeszcze nie miała szwojego miejsca, a którą noszę niezwykle rzadko.

Co potrzebowałam?

 tekturkę, kolorowy papier, klej, nożyczki, ołówek, kabaszony (lub coś co będzie nóżkami szkatułki)

 kawałek filcu, do wyścielenia szufladek.

Początkowo chciałąm do pudełka przykleić tylko nóżki. Jednak tekturka, z której zrobione jest pudełko jest zbyt wiotka i potrzebne jest jej wzmocnienie. Dlatego ostatecznie pudełko zyskało zupełnie inny wygląd.

 Na początku docinamy tekturkę do wielkości poszczególnych ścianek pudełka.

 Tekturką oklejamy wszystkie ścianki.

 Gdy pudełko schnie, po przyklejeniu tekturek, docinamy kolorowy papier do odpowiedniego rozmiaru.

 Kolorowym papierem oklejamy poszczególne ścianki.


 Tutaj już mamy całe oklejone pudełko kolorowym papierem.

 Na spodzie przyklejamy kabaszony, lub inne nóżki.

 Czekamy, aż dobrze wyschną.

 W tym czasie czarnym filcem wykleiłam spód szufladek.

 Frontu szufladek nie chciałam zmieniać. Podabał mi się taki jaki był.

 W szufladkach umieszczamy biżuterię.

 I moja szkatułka na biżuterię jest gotowa.

Zrobienie tej szkatułki zajęło mi niecałą godzinę i nie kosztowało mnie nic. 
Jak zwykle wszystko, co było mi potrzebne miałam pod ręką, ponieważ zostało z innych prac.
  • filc 50 gr - kilka dni temu w Biedronce był do kupienia filc 5zł za opakowanie (10 kolorów)
  • klej Magic - 3,5zł za tubkę w papierniczym
  • tekturka - tył bloku technicznego
  • kolorowy papier - papier do scrapbookingu - jedna kartka 30/30cm 1,5zł - 3zł (ja kupuję całe bloczki  - 24 karki - 22,5zł)
  • kabaszony - kupiłam z 6 lat temu i teraz nie pamiętam ile kosztowały

Mężowi się podoba. Szkatułka jest też dekoracją w sypialni. I najważniejsze  - jej zrobienie nie kosztowało mnie zbyt dużo, a efekt cieszy oko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz