wtorek, 12 marca 2013

Płacę gotówką

W czasie, gdy korzystanie z kart płatniczych - debetowych lub kredytowych, jest standardem - ja polecam płacenie gotówką.
W sieci dostępnych jest wiele artykułów mówiących o zaletach kart płatniczych. Wiele banków kusi cashbackiem za płacenie kartą. Z drugiej strony, wszyscy oszczędzający polecają płacenie gotówką. Podają dlaczego, takie postępowanie pozwala zaoszczędzić. Przede wszystkim z "żywą" gotówką trudniej się rozstać. Mamy też dokładny obraz gdzie i jak wydajemy nasze pieniadze, co przy płatnościach bezgotówkowych jest prawie niemożlie. Stosując, opisany już wcześniej, system kopertowy wiemy dokładnie na co wydaliśmy i ile jeszcze pieniędzy mamy do dyspozycji.
Kiedyś płaciłam kartą wszędzie, gdzie tylko mogłam. I przyznaję, że nie miałam nad wydawaniem żadnej kontroli. Od niedawna płacę tylko gotówką. Teraz wiem dokładnie ile mam w portfelu i na co mogę sobie pozwolić. Łatwiej kontroluję swoje wydatki. I co najważniejsze: na koniec miesiąca zostaje mi jeszcze parę złotych oszczędności. A to mnie najbardziej cieszy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz