piątek, 15 lutego 2013

Zupa serowa

Małż od tygodnia truł mi dupę - "ugotuj serową!, ugotuj serową!" No więc dobrze, ugotuję i będzie święty spokój.
Co potrzebujemy?
- 4-5 szt serków topionych (ja kupuję te najtańsze 0,95zł do 1,19zł) - 4x0,95zł = 3,8zł,
- 1,5 lub 2litry wywaru warzywnego lub z kostek rosołowych (ja gotuję warzywny i mam podstawę do sałatki jarzynowej) - 2,19zł pęczek warzyw na zupę, 0,5zł koszt kostek rosołowych,
- 0,5kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowe (kupione w Lidlu w promocji) - 4,44zł,
- przyprawy sól, pieprz ziołowy, papryka słodka do mięsa - 0,5zł.

Gotujemy wywar z warzyw lub rozpuszczamy odpowiednią ilość kostek rosołowych, dodajemy serek topiony i czekamy aż się dokładnie rozpuści. W tym czasie doprawiamy mięso solą, pieprzem, papryką. Gdy serek jest już rozpuszczony, z mięsa robimy malutkie kuleczki i wrzucamy do gotującej się zupy. Zupa jest gotowa, gdy kulki mięsne pływają na powierzchni. Możemy ją podać z ryżem lub makaronem.

Koszt ok. 11zł. Czas przygotowania i gotowania 15 - 30 min. (dłużej, gdy gotujemy wywar z warzyw).

P.S. Gdy spędzałam urlop u koleżanki, zaproponowałam, że ugotuję właśnie tę zupę. Wyśmiała mnie. Jej współlokatorzy pukali się w czoło - Zupa z serków topionych? Wariatka jaka, czy co?
Dopóki nie spróbowali. Smak niezapomniany. Jakiś czas później ta koleżanka prosiła mnie o przepis, bo jej smakowało, a zapomniała jak to robiłam.

Polecam każdemu na bardzo szybki i nie drogi obiad.

1 komentarz:

  1. Ja robiłam wczoraj to samo, ale troszkę inaczej. Zagotowałam wodę (ok. litra), do tego kostka buliony warzywnego. Wrzuciłam porcję (ok. 300 g) mrożonej marchewki i selera w słupkach. Dodałam 2 duże kostki serka topionego, naturalny i z szynką (2x120g, w Stonce chyba 1,19 zł). Zagęściłam łyżką mąki ziemniaczanej. Zmiksowałam blenderem na gładki, dość gęsty krem. Na ten bulgoczący wesoło krem wrzucałam kulki z mięsa mielonego z indyka (kupiłam w promocji po 4 złote za pół kilo, wrzuciłam tak z 300 gramów). Kulki wielkości 1 cm mniej więcej. Też wyszło pyszne, ale z dodatkiem warzywnym.

    OdpowiedzUsuń