środa, 30 grudnia 2015

Kalendarz / planner na nowy rok - jak zmienić jego wygląd?

Nowy Rok już za chwilę. Czas przygotować na ten rok nowy kalendarz - planner, który będzie nam przypominał o tym, co lubimy zapominać. Nie oszukujmy się - każdy z nas takiego kalendarza potrzebuje. Ale każdemu wedle jego potrzeb.
Od kilku lat podobają mi się wspaniałe i "wypasione" terminarze - kalendarze. O w tym stylu:




Ale na moje potrzeby są zbyt wypasione. Nawet zwykły mały kalendarzyk , tak na dobrą sprawę jest dla mnie za duży. Jednak dobrze mieć pod ręką jakiś niewelki kalendarz, w którym będę mogła trzymać rozkład jazdy autobusów, zapisać jakieś notatki, czy terminy. A i tak najczęściej wykorzystywany jest tygodniowy kalendarz, który mam w kuchni, o ten:


To z niego korzystam najczęsciej. To w nim mam zapisane wszystkie terminy spotkań i wizyt u lekarza, czy inne ważne dla nas informacje.

Ale korzystam tez z kalendarza książkowego. Najczęściej kalendarz kupuję na początku roku, kiedy są obniżki, lub z jakąś gazetą. W tym roku jeden kalendarz kupiłam, drugi dostałam. Tak wyglądają:

 jak widać jeden był dołączony do "Twojego stylu", drugi był w "Biedronce"



Na okładkę zwracam najmniejszą uwagę, gdyż i tak zostanie ona zmieniona tak, jak w tych poniżej:



W tym roku kalendarz zyskał szarą okładkę.

Jak to zrobić?
Potrzebujemy:

 kalendarz do przerobienia

 nożyczki i nożyczki z ozdobną krawędzią

 kolorowy papier i zakładki indeksujące

 klej

 Najpierw oddzielamy kalendarz od okładki. Robimy to delikatnie i zostawiamy "skrzydełka", które posłużą nam do wklejenia kalendarza z powrotem do okładki

 kolorowy papier doinamy do wielkości okładki i dodajemy z każdej strony conajmniej 2 cm zapasu

 okładkę smarujemy obficie klejem

 i przyklejamy do papieru. Pamiętamy o dokładnym dociskaniu tych miejsc w których wiemy, że bedą zagięcia i grzbiet

 zaginamy i przyklejamy do środka nasz zapas papieru, zwiarcając szczególną uwagę na rogi

 z innego papieru, nożyczkami o ozdobnych brzegach docinam pasek papieru

 i przyklejam go na środku okładki, będzie stanowił ozdobę

 ja byłam mało delikatna i papier rozerwał mi się przy grzbiecie, dlatego też, ten pionowy pasek przyklejony jest, aby zamaskować rozdarcie. W tym miejscu wklejamy nasz wycięty kalendarz z powrotem do okładki. Używamy do tego zostawione "skrzydełka". i przyciskamy czymś ciężkim, aby dobrze związał klej i zostawiamy na ok. 1 godzinę.

 Następnie docinamy do odpowiedniej wielkości dwa kawałki papieru i przyklejamy do okładki po wewnętrznej stronie

 w miejscu gdzie jest cały miesiąc dodałam zakładki indeksujące

 tak to wygląda z zakładkami

 na okładkę przykleiłam jeszcze filcowy kwiatek i kalendarz wyglada jak nowy.

Koszt zmiany wyglądu w miom przypadku to 3zł. Użyć możemy każdego papieru, nawet okleiny do mebli (moim pierwszym pomysłem było właśnie oklejenie go okleiną), każdej ozdoby jak nam tylko przyjdzie na myśl. Waże jest tylko jedno, aby ozdoby i dekoracje nie były zbyt mocno odstające od okładki, gdyż w czasie intensywnego użytkowania mogą odpaść.




2 komentarze:

  1. Świetny pomysł, tanim kosztem:) Pozdrawiam serdecznie Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, tanim kosztem:) Pozdrawiam serdecznie Marta

    OdpowiedzUsuń