czwartek, 26 listopada 2015

Bombki na choinkę z nakrętek od słoików - zrób to sam

Dzisiaj znowu porcja niedrogich ozdób na choinkę.
Tym razem zrobiłam bombki z zakrętek od słoików.

Co potrzebujemy, i jak zrobić taką bombkę?

Potrzebne materiały:

 zakrętki od słoików 

 sznurek lub wstążka, tasiemka, która będzie służyć za zawieszkę ozdoby

 organza

 wszelkiego rodzaju "pierdółki", które mogą służyć za ozdobę - koraliki, filcowe gwiazdki i inne kształy, drewniane figurki i wszystko co tylko jest świąteczne, błyszczące i kolorowe

 klej - ja użyłam kleju na gorąco, ze względu na jego szybkość wiązania, można użyć kleju "magik", lub super glue, 

 farba, u mnie w spreyu.

Jak wykonać taką bombkę?

 po umyciu zakrętek, śrubką na krawędzi zrobiłam dziurkę, na którek będzie zawiązany sznurek do powieszenia ozdoby


 następnie zakrętki pomalowałam ze wszystkich stron i zostawiamy do wyschnięcia, w tym czasie przygotowuję wszystkie "przydasie", których użyję do ozdoby. (ja byłam niecierpliwa i nie czekałąm , aż farba dobrze wyschnie - na dalszych zdjęciach będą wyraźnie odciśnięte moje paluchy)

 przez dziurkę przewlekam kawałek sznurka, lub tasiemki

 wiążę supełek - to będzie nasza zawieszka

 z organzy wycinam kółka różnych wielkości.

 organzę wklejam w denko zakrętki

Zanim poprzyklejam wszystkie ozdoby (klejem na gorąco) układam kompozycję. Tak jest później łatwiej, kiedy klej jest już dobrze roztopiony.

 po przygotowaniu kompozycji przyklejam poszczególe jej elementy


w trakcie pracy

 tutaj widać moje paluchy na nie dokońca wyschniętej farbie

 tak wygląda gotowa bombka


 tutaj zbliżenie

 kolejna bombka








 tak wyglądają wszystkie bombki, które zrobiłam.

Koszty:
  • zakrętki -0zł - znajdą się w każdej kuchni
  • farba  - 14zł - kupiona w sklepie budowlanym, używam jej już jakiś czas
  • "przydasie", czyli wszelkiego rodzaju ozdóbki i pierdółki do ozdoby - trudno określić - zazwyczaj kupowane na wyprzedażach po sezonie świątecznym lub w promocjach.
Małż zachwycony nowymi dekorajami, ja zadowolona z wykorzystania walających sie po kuchni zakrętek. 
Bombki możemy wykonać razem z dzieckiem, lub pozwolić mu samemu je wykonać (wtedy używamy innego kleju, a nie na gorąco, aby dziecko się nie poparzyło).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz