niedziela, 15 marca 2015

Jak odnowić lampkę nocną? - zrób to sam

Mam w domu lampkę. Kiedyś służyła za oświetlenie biurka moim kuzynom. Następnie przeniosła się na moje biurko. A obecnie służy mi za lampkę nocną.
Tak wygląda:


Jak widać na zdjęciach jest mocno obklejona starymi naklejkami:



Nie wiem czemu, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Teraz zaczęło mi to przeszkadzać. Ponieważ mam fazę na robótki ręczne, to postanowiłam coś z nią zrobić.

Zatem wzięłam tę nieszczęsną lampkę i rozkręciłam na części, aby lepiej mi się pracowało. Pomimo tego, iż naklejki mają dobre 20 lat, to się nieźle trzymają. Aby się ich pozbyć użyłam majonezu. Obficie wysmarowałam nimi naklejki i zostawiłam na godzinę.



Po tym czasie, z pomocą noża i druciaka do garów pozbyłam się ich. Niestety one całkiem nieźle się trzymały i nie wszystko dokładnie dało się usunąć. Razem z naklejkami starłam też orginalny lakier z lampki. (niestety nie zrobiłam zdjęć po usunięciu naklejek).

Kolejną rzeczą, jaką należało zrobić to odświeżyć lekko zaśniedziały pręt do mocowania górnej części lampki. 


Użyłam do tego zwilżonej wodą folii aluminiowej. 

Potem włożyłam obie części lampki do kartonu i pomalowałam farbą w spreju.


I zostawiłam do wyschnięcia. (Taaaa. Wiem znowu na złoto. Ale akurat podoba mi się ten kolor, no i mam taką farbę)

Ponieważ zapomniałam zabezpieczyć pręt przed malowaniem farba pokryła też i go. Aby ją z niego usunąć użyłam wacika zwilżonego zwykłym zmywaczem do paznokci.



Na koniec złożyłam lampkę z powrotem. 


I tak wygląda teraz na swoim miejscu.



Może nie jest doskonale, ale o wiele lepiej niż wcześniej

Koszty: 
  • puszka farby w spreju - ok. 20 zł w markecie budowlanym. Ta puszka służy mi już jakiś czas. Z nią zrobiłam wazon z butelki (pisałam o tym tutaj), świecznik w kształcie koła sterowego
  • dwie łyżki majonezu - majonez znajdzie się w każdej lodówce
  • folia aluminiowa - każda pani w domu ma rolkę.

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lampka biurkowa jest praktycznie w każdym domu gdzie są dzieci w wieku szkolnym. U mnie dla dzieciaków kupiliśmy nowe lampki biurkowe https://interblue.pl/lampki-biurkowe,c,36 gdyż chcieliśmy aby miały prawidłowe oświetlenie podczas nauki.

    OdpowiedzUsuń