poniedziałek, 27 stycznia 2014

Szkatułka na biżuterię

Jeszcze na urodziny dostałam od Małża drewnianą komódkę. Od razu wiedziałam, że będzie na biżuterię.


Pomalowałam ją na biało farbą akrylową do ścian i przykleiłam ozdobne kryształki,
Jednak po ozdobieniu jej, musiała swoje odleżeć abym ją dokończyła.
Dzisiaj w końcu ją wykończyłam. Do tej pory moja biżuteria była przechowywana  ten sposób:


Aby zrobić samemu ładną szkatułkę / pudełko / pojemniczek na biżuterię nie potrzebujemy super zdolności.
Potrzebujemy: gotową szkatułkę, komódkę lub zwykłe tekturowe pudełko, gąbki do zmywania, klej na gorąco, filc, nożyczki

Pudełko, komódkę, czy szkatułkę ozdabiamy według naszego uznania.
Następnie docinamy gąbki do rozmiaru wnętrza.
 Docinamy filc do rozmiaru naszej gąbki.
W każdy kawałek filcu zawijamy gąbkę.
I sklejamy klejem na gorąco. Osoby, które mają więcej cierpliwości lub duuuuuużo czasu, lub nie mają kleju na gorąco można filc zszyć nićmi.
 Tak wyglądaja nasze gąbkowo-filcowe wałeczki. Przypominają sushi. Wystającą gąbkę docinamy do wielkości filcu.
 Wnętrze szufladki wylewamy klejem,
 i układamy wałeczki jeden przy drugim, wcześniej sklejoną stroną na dół.
 Taki efekt powinniśmy osiągnąć.
 A tak wygląda gotowa szufladka z biżuterią. 

Tak przygotowałam komódkę na złotą biżuterię. Tak wyeksponowana biżuteria wygląda bardzo elegancko i nie niszczy się tak jak wtedy, gdy leżała zwinięta na kupie.

Na srebrną biżuterię przygotowałam drugą szkatułkę. 
 Gąbkę docinamy do wielkości naszej szkatułki. Przyklejam ją do denka klejem na gorąco.
 Kolczyki wbijam w gąbkę, wisiorki ułożyłam. Niestety nie mam srebrnych pierścionków Gdybym je miała, to gąbkę naciełabym, aby zrobić kieszonkę do włożenia pierścionka.

Na swój nowy domek czekają jeszcze naszyjniki i kolczyki, które są wykonane z innych matriałów niż metale szlachetne. Ale to innym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz