poniedziałek, 21 października 2013

Tanie farbowanie tkanin

Mam w swojej kolekcji sporo serwet i serwetek zrobionych przez mamę na szydełku. Niestety, w czasie ich leżenia na stole przytrafiają im się rózne wypadki. A to położę łyżeczkę mokrą od kawy lub herbaty, a to kubek z mokrym denkiem postawię, lub koty w szale zabawy kubek potrącą i zawartość na stół się wyleje, czy ja sama to zrobię. Efekt i tak jest taki:


Pranie i wybielanie nie dają rezultatów. Postanowiłam, że skoro kawa i herbata zostawiła takie ładne plamy to ja całość tak zafarbuję. (doświadczenie miałam farbując w ten sposób koronki)

W misce zaparzyłam kilka torebek herbaty ekspresowej (zamiast herbaty można zaparzyć kawę rozpuszczalną)

Wkładamy do niej tkaniny, które chcemy zafarbować i całość lekko wygniatamy, aby zamoczyć całość.

Zostawiamy na ok. pół godziny. Wyciągamy, płuczemy i rozwieszamy.

Na zdjęciu poniżej jest porównanie z białą serwetką

Serwetki zyskały nowy kolor. Plam po wcześnijszym użytkowaniu nie widać. Kolor niestety nie jest jednolity, ale wygląda to o wiele lepiej niż plamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz