sobota, 5 października 2013

Odświeżacz powietrza za grosze

Jak większość z nas lubię, jak w domu roznosi się ładny zapach. Nie lubię jednak płacić nie wiadomo jakich pieniędzy, a te które są tańsze nie zachęcają wyglądem.
Już wcześniej czytałam jak zrobić domowy odświerzacz powietrza. W końcu postanowiłam zrobić taki sama.
Oto materiały z jakich go zrobiłam:



Potrzebujemy: sodę oczyszczoną, słoik, wysoką szklankę lub jakieś inne szklane naczynie; kilka patyczków do szaszłyków; ulubiony olejek zapachowy; perełki nawadniające do ozdoby (nie są konieczne).
Aby zrobić odświeżacz bierzemy słoik lub wysoką szklankę lub inne naczynie. Wlewamy pół szklanki wody i rozpuszczamy w niej łyżeczkę sody oczyszczonej. Dodajemy 10 kropli ulubionego oleju zapachowego. Wkładamy patyczki do szaszłyków, które będę rozsiewać zapach. I gotowe. Tak wygląda tuż po zrobieniu mój odświerzacz:



Dorzuciłąm do niego trochę perełek nawadniających. (Na zdjęciu ich jeszcze nie widać, ponieważ jeszcze nie wchłonęły odpowiedniej ilości wody.)

Koszty mojego odświeżacza:

  • soda - miałam w domu (całe opakowanie coś ok.3zł),
  • szklanka - wyciągnięta z zakamarków kredensu,
  • patyczki do szaszłyków - znalezione na dnie szuflady,
  • olejek zapachowy - bulteleczka 12ml ok. 7zł,
  • perełki nawadniające - 1/3 opakowania - 50gr za opakowanie, kupione dawno, dawno temu (te które są na zdjęciu kupiłam niedawno w Biedronce po 4zł).
Zatem łączny koszt to coś około 1 złotówki.
Nigdzie nie znalazłam odświerzacza w tej cenie. Najtańsze to 3 złote.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz