poniedziałek, 29 lipca 2013

Pożyczka bez odsetek

Pożyczka bez odsetek w dzisiejszych czasach brzmi, jak dobry żart. Ale jest to możliwe i dostępne dla wielu osób. Niektórzy nie wiedzą, że coś takiego istnieje. Inni nie mają możliwości, aby z takiej pożyczki skorzystać.
A o czym mówię?
O "kasie zapomogowo-pożyczkowej".
Moja mama wie, co to takiego i z czym to się je. Dla mnie do niedawna był to relikt państwowych zakładów przemysłowych. Zmieniłam zdanie, gdy niedawno zmieniłam miejsce pracy. Okazało się, że istnieje w nim właśnie "kasa zapomogowo-pożyczkowa".
Ten dziwny twór to nic innego, jak fundusz zbudowany ze składek członków kasy. Każdy członek co miesiąc wpłaca zadeklarowaną kwotę. Po uzbieraniu wymaganego minimum może zwrócić się o pożyczkę. Pożyczka taka jest nieoprocentowana i może być wykorzystana na dowolny cel. Gdy rezygnujemy z pracy (sami lub nas już nie chcą) wszystkie zgromadzone pieniądze są nam wypłacane z powrotem.
Niedawno na jakimś blogu czytałam o zaletach takich pożyczek. Wiele dobrego słyszałam o nich od swojej mamy i jej koleżanek. W życiu są różne przypadki, a bank nie zawsze jest chętny do pomocy. Jeżeli już zgodzi się na taką pomoc, to każe sobie za to słono płacić. Dlatego też, gdy ja sama miałam możliwość przystąpienia do takiego funduszu, nie wahałam się ani przez chwilę.

(Mama opowiadała mi, jak jej koleżanki brały taką pożyczkę wpłacały na wysoko oprocentowaną lokatę. W pracy spokojnie sobie spłacały pożyczkę bez odsetek, ale na lokacie odsteki rosły, aż miło było patrzeć.) - Będę musiała pomyśleć, czy i samej tak nie zrobić.



2 komentarze:

  1. nie ma cudów, oni by nic z tego nie mieli nikt nie daje pieniedzy za damro.
    Jest to zazwyczaj tak ujęte, że pozyczka bez odsetek ale płacisz jakiś inny koszt kredytu który po przeliczeniu wychodzi tyle co odsetki wiec wychodzi na jedno. Tak jak raty zero procent. no moze jest zero procent ale płacisz jednorazowo jakiś tam koszt.
    Jeżeli chodzi o ING BGŻ SKOK to można tutaj sprawdzać aktualne rzeczy i wiarygodność -> http://www.mixpozyczka.pl/ tak jakby centrum finansowe, które niezależnie współpracuje z różnymi bankami sprawdza Ciebie i sprawdza na kredyt w którym banku Cię "stać" że tak powiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba do tej pory nie miałeś do czynienia z kasą zapomogowo-pożyczkową, jakie funkcjonują i funkcjonowały w zakładach pracy. Pieniądze, które są pożyczane - są pieniędzmi które deponują wszyscy, którzy są członkiem tej struktury. I taka pożyczka jest NIEOPROCENTOWANA. Właśnie to jest sens i sedno funkcjonowania takiej kasy, aby być alternatywą dla banków i firm pożyczkowych

    OdpowiedzUsuń